Hoe werkt VoIP?

Bellen via internet 


VoIP telefonie staat voor Voice over IP: bellen via het internet.
Heel simpel eigenlijk: je hebt al een internetverbinding en deze gebruik je met VoIP ook voor je telefonie.

Vrijheid & bereikbaarheid 

Als klant van Fieber heb je de vrijheid om te werken waar en wanneer je maar wilt: de telefonie verhuist gewoon met je mee. Een doorschakeling of belgroep is heel gemakkelijk aan te maken, waardoor je goed bereikbaar bent!

Hoe werkt dat nu precies, VoIP? 


Gebruik je eigen internet Als je klant wordt van Fieber, krijg je van ons een VoIP-account. Dit is een registratie op ons platform. Als jouw nummer gebeld wordt, herkent ons platform de registratie. Heb je ook nog een belplan aangemaakt, dan zorgt die registratie ervoor dat jouw telefoon gaat rinkelen. Dat kan zowel een vast toestel zijn als een mobiel toestel (als je jouw nummer hebt doorgeschakeld). VoIP-toestel Als je ook een VoIP-toestel hebt besteld, dan plug je een internetkabel in jouw VoIP-telefoon. Je telefoon is dan aangesloten op het internet, maar dat betekent niet direct dat je kunt bellen. Dat kan pas als je toestel ook (door ons) is 'geconfigureerd'. Configureren betekent dat het VoIP-account ook in het toestel is gezet. Deze registratie van de telefoon op ons platform is een vereiste om te kunnen bellen. Op het moment dat jouw toestel wordt aangesloten op het internet, herkent ons platform jouw telefoon. Heb je ook een belplan aangemaakt waarin je vertelt wat er moet gebeuren als iemand je belt, dan zorgt ons platform ervoor dat dit ook daadwerkelijk gebeurt. Het maakt niet uit waar jouw toestel staat: op kantoor, thuis, in een hotel in Duitsland, of een internetcafé in Barcelona. Zolang er internet beschikbaar is kun je gewoon bellen met je Nederlandse telefoonnummers.

hosted voip

Telefoonnummers 

Als je klant wordt bij Fieber zijn er twee opties. Je kiest voor een nieuw nummer of je verhuist je bestaande nummer naar Fieber. Dat noemen we ook wel porteren. Dit nummer komt in je portal te staan: je eigen online telefooncentrale. Hier heb je de volledige vrijheid om de telefonische bereikbaarheid van jouw bedrijf te beheren en is het heel eenvoudig om in te stellen wat er gebeurt wanneer jouw nummer wordt gebeld. Eindeloos veel functionaliteiten Laat een oproep rinkelen op één of meerdere VoIP-telefoons en vervolgens doorschakelen naar je mobiele telefoon of een voicemail. Je kunt je telefonie uitbreiden met eindeloos veel mogelijkheden zoals keuzemenu’s, openingstijden, wachtrijen en koppelingen met bestaande systemen. Je kunt het zo ingewikkeld maken als je zelf wilt.

Vraag vrijblijvend een offerte aan voor een landelijk nummer of bel ons op 088-2550100.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zakelijk glasvezel, wat zijn de voordelen?

Welk zakelijk GSM abonnement is de beste?